Sider

mandag den 20. januar 2014

Røremaskine

Jeg bager meget. Som i virkelig meget! Og min Kenwood røremaskine er efter seks år ved at være slidt op. Jeg har længe sparet op, og er nu på udkig efter en ny og meget gerne større. Jeg var egentlig helt sikker på, at jeg skulle have en Kenwood igen, for jeg har været rigtig glad for den! Ikke mindst dens robusthed, dens meget tilbehør og dens størrelse. Og så har der aldrig været det mindste galt med den.

Den jeg har nu er med skålstørrelse på 6,7 l., og det skal jeg helt klart have igen, da jeg helst bager af minimum 2 kg. mel af gangen. Jeg ville faktisk ønske, de producerede én med endnu større skål, men det må vist blive ved drømmen. Helst ville jeg også gå all in på watt, hvilket vil sige 1500 watt, da det vil gøre en kæmpe forskel ift. de 800 watt min nuværende maskiner kæmper sig igennem de store portioner med.

Problemet er så, at jeg flere steder har set tests, som viser, at Kenwoods maskine med den store skål faktisk ikke virker optimalt, og i stedet er det svenske mærke 'Assistent' og Bjørn's 'Teddy' blevet anbefalet. Ud over størrelse og effekt spiller også mulighederne for ekstra-udstyr ind. Her ligger Kenwood i top. Så nu er jeg virkelig i tvivl!

Og så lige en ekstra tilføjelse til de mange overvejelser: Selv om maskinens design på ingen måde er det vigtige for mig, så må jeg da alligevel indrømme, at jeg godt kan blive lidt forelsket, når jeg ser nogle af de retro-modeller, der produceres af de forskellige mærker...

Det er virkelig svært...


Øverst venstre: Model 'Teddy' Mærke 'Bjørn - se den her
Øverst højre: Model 'Assistent original' Mærke 'Ankersrum'  - se den her
Nederst venstre: Model 'Tit. Major KM023' Mærke 'Kenwood' - se den her
Nederst højre Model 'KSM95ER' Mærke 'KitchenAid' - se den her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar